ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.31 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
متاسفانه یکی از ایرادات مدیریتی کشور ما حضور مدیران کهن سال در سمت‌های متعدد است
یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: متاسفانه یکی از ایرادات مدیریتی کشور ما حضور مدیران کهن سال در سمت‌های متعدد است که این جای سوال دارد که این مدیران چه زمانی فرصت عمل به دستورالعمل‌های جلسات متعددی را که شرکت می‌کنند پیدا خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ جلال میرزایی  با اشاره به ضرورت جوان گرایی در کشور  با بیان اینکه «جوان گرایی به معنای نادیده گرفتن سوابق و تخصص افراد نیست»، اظهار داشت: اگر در یک سازمان فردی که سه سال است استخدام شده و تجربه خاصی نیز ندارد در راس امور قرار گیرد انگیزه به شدت در نزد کارکنان با سابقه سازمان کاهش می‌یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه «تخصص و تجربه را باید در کنار یکدیگر دید»، تصریح کرد: جوان گرایی یعنی افرادی که بازنشسته شده‌اند با کناره گیری از کارها فرصت کسب تجربه و ارتقاء را به جوانان بدهند. نباید به دنبال حفظ افرادی باشیم که چندین سال است بازنشسته شده‌اند. اینگونه افرادی که استخدام می‌شوند انگیزه کافی برای کسب تجربه پیدا می‌کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: متاسفانه ما درصدد نگهداری مدیرانی هستیم که ۷۰ سال است سابقه کار دارند در این صورت دیگر انگیزه‌ای برای فعالیت و پیشرفت در جوانان باقی نمی‌ماند. می‌توان از افراد با تجربه به عنوان یک مشاور استفاده کرد و در یک چارچوب تعیین شده بازنشستگانی که دارای تخصص هستند تجارب خود را به اشتراک بگذارند. اینگونه میدان عمل برای جوانان باز می‌شود و امید دارند که روزی بتوانند با تلاش به مقام‌های بالا برسند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تصریح کرد: متاسفانه افراط و تفریط در هر دو بخش دیده می‌شود. از یک سو ما به دنبال حفظ مدیران ۹۰ ساله به بهانه تخصص و تجربه هستیم یا از سوی دیگر جوانی را که هیچ تجربه‌ای و کار حرفه‌ای ندارد در مقام عالی قرار می‌دهیم که هر دو اشتباه است. ما باید از سازمان‌ها و شرکت‌های موفق در دنیا الگوبرداری کنیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: در برخی از موارد یک جوان پس از گذشت پنج سال کار چشمگیری را انجام می‌دهد که یک تحول بنیادی را به دنبال دارد. این جوان استحقاق مدیریت یک سازمان را دارد اما متاسفانه ما در انتخاب مدیران معیار درستی نداریم و به طور کلی دیمی عمل می‌کنیم. افرادی که دارای بیش از ۱۰ سمت در جایگاه‌های مختلف در کشور هستند از نوادر سیستم‌های اداری است که در کشور ما یافت می‌شود.

وی افزود: متاسفانه هر چقدر که در این زمینه نیز ذکر مصیبت می‌کنیم راه به جایی نمی‌برد. یکی از اساسی‌ترین مشکلات سیستم اداری کشور ما این است که افرادی کهن سال با سمت‌های مختلف درگیر جلسات متعدد می‌شوند و جای سوال دارد که اصلا چگونه فرصت عمل به دستورالعمل جلسات متعددی را که شرکت می‌کنند پیدا خواهند کرد.

میرزایی در ادامه اظهار کرد: مجلس در این زمینه طرحی را آماده کرد که در نهایت به قانون منع بکارگیری بازنشستگان تبدیل شد که این گام اول بود و مجلس باید گام‌های بعدی را در این زمینه بردارد. چرا که هنوز برخی از افراد به دنبال یافتن راه‌های دور زدن این قانون هستند. گویا در سیستم اداری کشور ما قحط الرجال است.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: مجلس گام اول را برداشته است. بعد از اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان گام‌های بعدی را نیز بر خواهیم داشت.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46